Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Jak najít ty správné zaměstnance

V následujícím blogpostu, který je pokračováním seriálu určeného pro začínajícího podnikatele si shrneme, jaké jsou vaše možnosti při hledání spolupracovníků, zaměstnanců, jednoduše lidí do týmu, kteří vám mají pomoci s byznysem, i když s takovým hledáním nemáte žádné zkušenosti.

Dbejte na správný výběr. Najít někoho, kdo splňuje vaše představy, není až tak těžké. „Kromě toho, že ovládá Excel, pracuje i s WordPressem, umí programovat v Javě, ovládá MySql, má tříletou praxi, paráda… jen kdyby se nešťoural pořád v té osmičce, fuj!“. Ano, zažili jsem různé věci. 🙂 Z odborných i našich zkušeností není třeba brát ohled jen na schopnosti, ale i na to, zda je naše „krevní skupina“. Je potřebné, aby jste si sedli i lidsky. Vzájemná komunikace bude jednodušší, rychleji se pochopíte, půjdete stejným směrem a byznys bude růst. Při nesprávném výběru hrozí dokonce riziko ztráty nemalé sumy peněz, proto hledání lidí neberte v žádném případě na lehkou váhu. A jaké máte možnosti?

1. Pracovní portály

Vložte inzeráty na používané pracovní portály, jako například Profesia, nebo Jobs. Za pár minut jednoduše vyplníte formulář, do kterého napíšete vaše požadavky na nového člověka, zvolíte délku zobrazení inzerátu, zaplatíte a hotovo. Už jen čekáte na životopisy, třídíte a vybíráte.

Další výhodou inzerování v pracovních portálech je ta skutečnost, že se vaše inzeráty objeví i v agregátorech pracovních nabídek, které sdružují pracovní nabídky z více webů najednou. Zástupcem těchto metavyhledávačů práce je například služba Jooble případně jeho česká mutace, který díky použití pokročilých algoritmů a rychlé indexace pomáhá dohledat pracovní nabídky dle klíčových slov a lokace přímo na přání klienta z většiny českých (ale i zahraničních) pracovních a i inzertních serverů.“

2. Sociální sítě

Existuje i jiná možnost mimo používaných portálů. Tou jsou sociální sítě, například sociální síť LinkedIn, která je vytvořená čistě na pracovní účely. Kromě svého životopisu si tu lidé zveřejňují své dosavadní práce a výkony, reference bývalých zaměstnavatelů, či spolupracovníků. Fungují tu i takzvané doporučení. Například mám známého, který aktuálně hledá IT specialistu a já mu dám doporučení na svého dalšího známého, který rozumí IT a vím, že hledá práci.

Jednou z největších výhod LinkenIn je databáze lidí, kteří mají většinou vyšší kvalifikaci. Najdete tu především lidi vhodné na různé manažerské pozice, s různými jazykovými, či počítačovými schopnostmi.

Facebook je sice též sociální síť, ale oproti LinkedIn ji už používá většina lidí. Proto postnutí inzerátu, obrázku, nebo textu zachytí větší množství lidí, ale zároveň hrozí riziko, že ho nezachytí „ti správní“. Naštěstí, na Facebooku se dá všechno vyřešit (samozřejmě s pomocí finančních prostředků), proto můžete váš hledající příspěvek zaměřit a inzerovat přesně na lidi, kteří si hledají práci v konkrétním prostředí.

3. InHiro

InHiro – pomáhá firmám najít hrdiny.  Je to poměrně nová možnost jak hledat ty správné lidi… InHiro umožňuje jednoduché vytvoření pracovního inzerátu. Ten si potom firmy sdílejí po vlastní lince přes existující zaměstnance a obchodní kontakty. V čem je to odlišné? Žádný nudný a zdlouhavý text o vaší firmě, můžete místo toho představit firemní kulturu, publikovat fotky současných zaměstnanců, podrobně popsat pozici, nebo popsat jaké budou získané benefity.

Služba je nejvhodnější pro malé a střední firmy, včetně začínajících podnikatelů!

4. JobAngels

Prezentujte svoji firmu, nechte si udělat parádní fotky a zvyšte tím šanci, že pro vás budou chtít pracovat ti nejlepší. V rámci měsíčního předplatného na portálu JobAngels získáte kromě prezentace i možnost zveřejňovat nabídky pracovních míst. Při každé z nich si vyberete, jakou provizi jste ochotní zaplatit za získání nového zaměstnance. Služba JobAngels má vlastní sít spolupracujících agentů, za poplatek vám však připraví i kampaň na sociálních sítích na míru.

Malá poznámka na závěr – pomocí sociálních sítí můžete přilákat zaměstnance konkurenčních společností k vám. Ti nejlepší totiž nemají důvod klikat každý den na pracovní portály. Proto se k nim musíte dostat jinou cestou.

Všechny díly seriálu:

  1. Zvolit si živnost nebo s.r.o?
  2. Adresa a sídlo začínajícího podnikatele
  3. Administrativa začínajícího podnikatele
  4. Začínající podnikatel a fakturace
  5. Webové stránky a sociální sítě
  6. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 1/2
  7. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 2/2
  8. Publikování zajímavého obsahu: Přinese vám více zákazníků? – 1/2
  9. Publikování zajímavého obsahu: 11 typů content marketingu – 2/2
  10. Time management: Jak s ním začít? – 1/2
  11. Time management: Jak s ním začít? – 2/2
  12. Jak najít ty správné zaměstnance

 

1 komentář

Super tipy díky za ně, ještě bych zmínila profesní síť staffito, nám se osvědčila. http://staffito.com/index.php/blog-staffito/95-jak-na-staffito/pro-personalisty/111-jak-najit-zamestnance

Přidat komentář