Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Jak zkrotit web a sociální sítě

Vítejte v pořadí pátém článku v seriálu pro začínající podnikatele. Doteď jsme vyřešili otázku formy podnikání, jak zabezpečit sídlo podnikání, administrativní záležitosti a základy fakturace. Takže už je z vás oficiální podnikatel, který ví jak podnikat. A co dále? Pokud nejste veřejně známá osobnost, která má možnost se veřejně prezentovat (což předpokládáme, že nejste), tak váš byznys potřebujete propagovat. Aby o vás věděli i ostatní, nejen rodina, přátelé a nejbližší známí. Jak na to? Přes web a sociální sítě.

Webové stránky

Kdo není na google neexistuje. Je třeba toto tvrzení brát s nadhledem, ale v současné době je samozřejmostí mít webovou stránku. Prvním krokem je zaregistrování domény. Doména znamená název webové stránky (např.: www.SUPERFAKUTRA.CZ). České domény má pod palcem centrální registr (nic.cz), takže pokud máte zájem o doménu, která ještě neexistuje (každý doménový název je jedinečný), tak si ji musíte zaregistrovat. Za poplatek. Registrovat se můžete i u jiných registrátorů, například u blueboard.cz. Takových služeb existuje více, ale je vždy dobré nekoukat pouze na cenu. Ideální je firma s dobrou podporou, která vám dokáže pomoci v případě problémů.

S registrací domény je spojený zároveň i webhosting. Pokud si zaregistrujete svoji doménu (název webové stránky), potřebujete soubory na této stránce i někam fyzicky umístit. Hosting tedy představuje diskový prostor na serveru a je neustále připojený do internetové sítě.

Většinou, když si zaregistrujete doménu u nějakého velkého registrátora, tak vám zpravidla nabídnou i hostingové služby. Existuje i hosting zdarma, ten má však několik nevýhod, jako jsou častější výpadky serveru, zobrazení povinné reklamy, doménu třetí úrovně (WEBMASTERS.superfaktura.cz), atd.

Sociální sítě

Vytvoření firemní stránky nebo profilu na Twitteru nebo Google+ není povinné, ale v určitých případech je to dobrý způsob propagování svého byznysu. Tento krok je však potřeba si dobře promyslet. Musíte zvážit, zda máte obsah, který byste na sociálních sítích uveřejnili a jestli máte dostatek času, který péče o sociální profily stojí.

Vytvoření takových profilů je uživatelsky jednoduché a intuitivní:

Na Facebooku existují tzv. Facebook pages (resp. Kdysi známé jako Facebook fanpages) a i vy si můžete jednoduše vytvořit svou vlastní stránku přímo z vašeho osobního profilu na Facebooku. Stačí kliknout na „vytvořit stránku„ a Facebook vás krok za krokem provede celým procesem.

Twitter je v Česku méně známá sociální síť, ale pokud víte jak jí používat, bude velmi nápomocná. Na Twitteru si v rámci propagace zaregistrujete a vytvoříte jednoduše nový účet. Získáte „follower„-y, kteří následně sledují vaše zprávy. Twitter je hodně využíván v IT komunitách a najdete zde mnoho lidí zabývající se programováním, online marketingem a designéry digitálních služeb.

Google+ funguje na podobném principu jako Facebook. Vlastní stránku na propagaci si vytvoříte ze svého profilu. Ovšem tato síť si nenašla v ČR moc velkou oblibu, ale její založení je povinné, pokud chcete mít na YouTube firemní kanál s videi.

V rámci sociálních sítí existuje i mnoho jiných, na kterých můžete vaše podnikání propagovat, jako například Linkedin, Myspace, Youtube, Flicker apod.

A nyní už jen stačí pravidelně vystavovat obsah a příspěvky, které vaše fanoušky a klienty zaujmou. Vytvořit si totiž profil na sociálních sítích není nic složitého. Avšak sám o sobě nijak zázračně byznysu nepomůže. Potřebujete se mu věnovat, alespoň 2x týdně, uveřejňovat (zajímavé a hodnotné) zprávy, získávat nové fanoušky a starat se o stálé fanoušky. A v zásadě platí, že musíte investovat peníze, aby se tyto zprávy zákazníkům i zobrazovaly. To už je však téma vhodné na další díl seriálu. Pamatujte však, i zázrak potřebuje reklamu!

Všechny díly seriálu:

  1. Zvolit si živnost nebo s.r.o?
  2. Adresa a sídlo začínajícího podnikatele
  3. Administrativa začínajícího podnikatele
  4. Začínající podnikatel a fakturace
  5. Webové stránky a sociální sítě
  6. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 1/2
  7. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 2/2
  8. Publikování zajímavého obsahu: Přinese vám více zákazníků? – 1/2
  9. Publikování zajímavého obsahu: 11 typů content marketingu – 2/2
  10. Time management: Jak s ním začít? – 1/2
  11. Time management: Jak s ním začít? – 2/2
  12. Jak najít ty správné zaměstnance

Přidat komentář