Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Administrativa začínajícího podnikatele

Firmu založenou máte, místo, kde budete podnikat už je také zabezpečené. Dostali jsme se přes úvodní část. V následujícím článku vám načrtneme, jak si nejlépe udělat systém a pořádek v administrativě. Ušetří Vám to opravdu hodně času, i když možná v současnosti nemáte tolik administrativních úloh, v budoucnu to oceníte, věřte nám.

Firemní účet

Jako živnostník musíte pravidelně odvádět zálohy na účty zdravotní a sociální pojišťovny. Trvalým příkazem v bance se vyhnete opožděnému zaplacení a následným úrokům ze strany pojišťoven. Zřiďte si trvalé příkazy na všechny podobné platby. Ušetří to váš čas, zbavíte se úzkosti a můžete věnovat důležitějším věcem.

Evidence

Při podnikání je důležité si všechno evidovat. Všechno si evidujte a zakládejte do šanonů, co si nemůžete založit, tak si oskenujte a pro jistotu i okopírujte. Dokumenty a potvrzení od úřadů, z pojišťoven, banky, všechny smlouvy, dohody, …

Fakturace

Ze začátku je možné, že nebudete tolik fakturovat. Pokud však předpokládáte, že se vám v podnikání bude dařit, tak bezpodmínečně doporučujeme najít si nástroj na evidenci podnikatelské agendy. Samozřejmě, že si fakturu vystavíte i v Excelu, ovšem je dobré pracovat v jednom systému, zejména proto, že v budoucnu bude složitější přejít na jiný systém.

  • Evidujte si všechny vystavené faktury
  • Evidujte si všechny odvody, které jste zaplatili
  • Evidujte si všechny paragony a došlé faktury související s podnikáním (výjimkou jsou živnostníci, kteří si jsou jisti, že využijí paušální výdaje)

Přehledy

Udělejte si přehled ve financích. Pomůže vám to například jako neplátci DPH, který se při dosažení milionového obratu musí povinně stát plátcem DPH. Také pokud jste si k startupovému projektu přizvali investora – určitě bude chtít vidět přehledy i on.

SuperFaktura je přizpůsobená živnostníkům, malým a středním podnikatelům, administrativa. Můžete si v ní vytvářet faktury, cenové nabídky, objednávky, evidovat si všechny náklady, včetně záloh. Všechny údaje a doklady jsou v SuperFaktuře automaticky zobrazované v přehledech, takže máte přehled o výnosech, nákladech a i obratu. Výhodou je, že v SuperFaktuře je všechno online, tedy i v případě, že se vám rozbije počítač, údaje nikdy neztratíte. A ke všemu se můžete dostat z jakéhokoliv místa, kde je připojení k internetu.

Všechny díly seriálu:

  1. Zvolit si živnost nebo s.r.o?
  2. Adresa a sídlo začínajícího podnikatele
  3. Administrativa začínajícího podnikatele
  4. Začínající podnikatel a fakturace
  5. Webové stránky a sociální sítě
  6. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 1/2
  7. Jak zviditelnit web o kterém nikdo neví 2/2
  8. Publikování zajímavého obsahu: Přinese vám více zákazníků? – 1/2
  9. Publikování zajímavého obsahu: 11 typů content marketingu – 2/2
  10. Time management: Jak s ním začít? – 1/2
  11. Time management: Jak s ním začít? – 2/2
  12. Jak najít ty správné zaměstnance

Přidat komentář