Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Jak na „plátce“ po datu splatnosti

Jak na „plátce“ po datu splatnosti

Článek byl původně uveřejněný v červenci 2015. Aby byl pro vás stále aktuální, rozšířili jsme ho o další tipy.

Asi víte, o čem mluvíme. Při vlastním byznysu je více než pravděpodobné, že v určitém momentě nastane situace, když narazíte na klienta, který nezaplatil včas. SuperFaktura vám přináší několik tipů, jak eliminovat hrozbu zaplacení až po datu splatnosti.

1. Odešlete fakturu co nejdříve

Nečekejte zbytečně dlouho, než vystavíte fakturu a odešlete ji. Čím dříve po dodání služby nebo zboží zašlete fakturu, tím se vaše šance na její včasnou úhradu zvýší. Stačí vám jen vystavit fakturu a SuperFaktura se už postará o to, aby byla co nejdříve doručena. Téměř bez žádné námahy odešlete fakturu emailem. Vyžaduje od Vás odběratel papírovou verzi faktury? Bez problému – bez chození na poštu můžete poslat fakturu poštou přímo ze SuperFaktury.

2. Zapněte si na faktuře QR kód

Přepisování údajů z faktury do internetbankingu bývá otravné a člověk aby se bál, jestli se v rychlosti nespletl. Například při přepisování bankovního účtu a platba tak skončí na účtu někoho jiného. Na takové situace jsou už dlouho vymyšlené komfortní QR kódy na fakturách (QR Platba) – klient ho z faktury jen oskenuje přes appku své banky v mobilu, údaje k platbě se předvyplní automaticky a už jen potvrdí platbu. Hotovo!

3. Nechte si zaplatit online

Dalším moderním způsobem je uvádět na faktuře zaslané elektronicky tlačítka online platby, které umožní zaplatit klientovi fakturu bez dodatečného vyplnění platebních údajů online přes svoji banku nebo kartu.

4. Pošlete připomínku ještě před splatností faktury

Mohlo se stát, že klient váš email s fakturou viděl, ale neměl právě čas nebo ho něco zrovna vyrušilo a platbu si chtěl nechat na později (vždyť na co je termín splatnosti), no a potom na ni zapomněl. Je úplně ok, pokud mu pár dní před splatností pošlete přátelskou připomínku o blížící se splatnosti faktury. Jde přece o vaše cashflow a taky potřebujete platit faktury a účty.

5. Pošlete upomínku přes SMS

Pokud je faktura už po splatnosti a ani připomínka před splatností nezabrala, možná už přemýšlíte, jestli vaše emaily nekončí u klienta v spamu nebo je ignoruje. Jestli máte na klienta telefonický kontakt, můžete mu poslat upomínku k faktuře po splatnosti přes SMS. V SuperFaktuře máte možnost nastavit si i automatické zasílání připomínek před splatností nebo upomínek po splatnosti přes email nebo SMS. Nemusíte být tedy ve stresu a procházet každý den faktury, ke které je třeba kontaktovat opožděného klienta s platbou.

6. Eliminace rizika

Ten méně riskantní způsob, jak se vyhnout riziku spojeného s pozdním splacením faktury, představuje žádání peněz předem prostřednictvím zálohové faktury. Pokud klientovi není po vůli zaplatit celou částku ještě před dodáním zboží nebo služby, snažte se fakturovanou částku rozdělit. Takto budete mít alespoň částečnou jistotu, že své peníze uvidíte a vaše podnikání se neocitne v kritické situaci.

7. Pěkná faktura je vaší vizitkou

A v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že fakturou komunikujeme navenek. Proto by měla vypadat dobře, přehledně a profesionálně. Vlastní logo na faktuře, razítko a podpis jen umocní efekt profesionality a pomohou vašemu dlužníkovi lépe a rychleji identifikovat, od koho faktura přišla a komu je třeba ji uhradit. V SuperFaktuře se faktury nejen jednoduše vyplňují, ale i vizuálně působí uspořádaně a přehledně. A v některých případech zabere i obyčejná formulka v poznámce na faktuře, o tom, co se stane v případě nedodržení data splatnosti.

8. Nezapomeňte poděkovat

Poděkování po přijetí platby za fakturu (hlavně teda ještě před splatností) není vůbec na škodu – klient bude vědět, že platbu za fakturu evidujete a dorazila k vám vpořádku. Samozřejmě s tím nemusíte ztrácet čas osobně. SuperFaktura vám pomůže. Stačí si jen nastavit automatické párování plateb k fakturám a odesílání automatických poděkování.

Přihlaste se k odběru novinek z blogu

Odhlásit se můžete kdykoli prostřednictvím odkazu v emailu.

Přidat komentář