Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Automatické párování plateb

O co vlastně jde?

Jde o automatické párování plateb, resp. bankovních výpisů s vytvořenými doklady v SuperFaktuře. Nebudete tak muset ručně přidávat úhrady ke svým fakturám (a nákladům), SuperFaktura je přidá automaticky vždy, když vám peníze přijdou na účet.

V prvé řade je potřeba mít účet v bance, která podporuje zasílání emailových notifikací o pohybech na účtu (žádný strach, tuto funkci podporují už téměř všechny banky).

 

bmail-abbmail-csobbmail-fioMoneta

bmail-kbbmail-rbbmail-ucbČeská spořitelnaEqua bankSberbank

 

V druhé řade je potřeba, aby jste si v Internet Bankingu  své banky přidali e-mail, na který vám má banka posílat informace o pohybech. E-maily musí chodit přímo z banky, funkce neakceptuje “forwardnuté” nebo jinak přeposlané e-maily.

Jak zjistíte svůj e-mail?

Speciální e-mail zjistíte přímo ve svém účtu v SuperFaktuře:
Nastavení > Profil > Bankovní účty

Nastavení bankovních účtů
V nastavení bankovních účtů naleznete e-mail pro automatické párování plateb.

Jak si přidat tento e-mail do nastavení Internet Bankingu?

Vytvořili jsme pro vás návody. Je důležité, aby tyto e-maily k nám chodili přímo z banky, tedy aby nebyly přeposlané z vašeho e-mailu.

A akce může začít. Při každým pohybu na vašem účtu přijde tato informace i do SuperFaktury. Pokud bude sedět variabilní symbol nebo suma, přidá se úhrada k příslušné faktuře nebo nákladu. Automatické přidání úhrady funguje také u zálohových faktur, ale vystavení ostré faktury, respektive daňového dokladu už zůstává vaší úlohou.

22 komentářů

Prosím o radu - podařilo se mi poslat vyúčtováni se špatným konstantním symbolem,jinak číslo účtu i variabilní symbol jsou správně -bude s tím problém?tel 724072609 Eva Koubková,Chvalovka 13,Brno 63500
Dobrý den, neměl by s tím být žádný problém.
dobrý den jmenuji se Etela omilemjsem napsala na složenku špatný v.s prosím o spárování platby
Dobrý den, potřebovali by jsme více informací. Můžete nám prosím napsat na info@superfaktura.cz všechny detaily od platbě?
Dobrý den faktura která měla bít uhrazena za měsíc unor . částkou 857,00 kč byla uhrazena bankovním převodem. KB. Děkuji Váchová Angela.
Děkujeme, paní Váchová, v případě potřeby nás kontaktujte na info@superfaktura.cz
Dobrý den, máte v plánu začlenění do podpory pro spárování plateb i Equa bank?
Dobrý den, rádi bychom podporovali všechny banky na trhu, bohužel to ovšem není vždy technicky možné, jelikož některé banky neposílají e-mailové notifikace, ani neumí API. Případně, když už posílají e-mailové notifikace, tak jejich text neobsahuje potřebné údaje pro párování. Když jsme tuto funkci implementovali, zjišťovali jsme situaci na trhu a ty které neumíme v té době nešlo technicky vyřešit. Budeme určitě v budoucnu, dělat průzkum znovu a případně další banky doplňovat.
Dobrý den, podporujete i Sberbank?
Dobrý den, Sberbank momentálně nepodporujeme.
Mám ještě jeden komentář - jak jsou zpracovávány odchozí platby? Jsou také párovány k nákladům? Je přístup k párování ošetřen oprávněním nebo na to vidí všichni uživatelé superfaktury. Tj. fakturantka vidí odchozí mzdy, daně apod. celé firmy???
Dobrý den, odchozí platby jsou párované k Vašim nákladům. V prvním kroku umožníme uživatelům (Administrátor, Senior) přístup do přehledu o párování plateb ti uvidí všechny pohyby na účtě. Následně máme v plánu přepracovat uživatelská oprávnění a půjde přidělit přístup do přehledu o párování ke konkrétním uživatelům. Pokud tedy, přidělíte k tomuto přehledu přístup vaší fakturantce, tak uvidí i všechny odchozí mzdy a daně firmy.
Děkuji za odpověď, takže tuto metodu nemohu do zpracování oprávnění dle uživatelů využít... Zůstane v provozu i stávající systém importu plateb přes csv soubory, který mám zcela pod kontrolou? Bude nově připravovaný přehled párování plateb nezávislý na použité metodě napárování (ručně, csv, email)? Mám hlavně na mysli, zda ošetříte evidenci duplicitních plateb při importu csv - nyní tyto duplicitní platby pokud je faktura již uhrazená ignorujete (při párování je sice nepodbarvíte zeleně, ale to je vše, pak už to nikde nedohledám).
Dobrý den, párování pomocí e-mailů by mělo postupně plně nahradit párování přes .csv soubory. U fakturantky určitě půjde nastavit, aby přehled neviděla a potom nebude mít přehled o Vašich výdajích. Co se týče nastavování oprávnění uživatelům, tak zde chystáme také změny a bude možné si zvolit pravomoci mnohem podrobněji. Situaci kolem duplicit s Vámi probereme telefonicky a blízké době Vám zavoláme.
Dobrý den, jak jsou ošetřeny duplicitní platby faktur a přeplatky faktur? Bude duplicitní (druhá) platba někde vidět nebo tak jak dosud se k již uhrazené (první platbou) faktuře nenapáruje? Jde o to, že slušná firma zjištěné přeplatky a duplicitní platby sama svým klientům vrátí a nečeká až se klient ozve. Přehledná evidence párování plateb je stále nejslabším místem superfaktury.
Dobrý den, pokud si fakturu označíte ručně jako zaplacenou a následně nám přijde e-mail s platbou, tak bude faktura označena jako zaplacená 2x čili duplicitně. Je tedy dobré se rozhodnou pro jedno z těchto řešení a buď si dále všechny faktury označovat jako zaplacené ručně nebo nechat tuto činnost vykonávat SuperFakturu. Na přehledu o příchozích a odchozích platbách, které v SuperFaktuře evidujeme pomocí e-mailových notifikací nyní pracujeme a jeho součástí bude i upozornění na duplicitní platby a případné přeplatky od klientů. Věříme, že v blízké době tuto slabinu odstraníme a budete i s evidencí párování plateb spokojen.
Zde došlo myslím k nepochopení, duplicitní platbou rozumějte to, že fakturu zákazník opravdu 2x zaplatí, tj. přijdou 2 emaily, resp. ji 2x naimportuju v rámci csv. Chování u emailu bude tedy odlišné od csv, kde se druhá platba ignoruje?
Dobrý den, toto jsme pochopili a musíte mít opravdu skvělé služby, když Vám zákazníci platí dvakrát :) Moc podnikatelů tento problém nezná a spíš řeší situaci, kdy jim zákazníci neplatí :(
Dobrý den, jak často script kontroluje nové maily? Nějak mi to nefunguje.. takže hledám zda je chyba v nastavení, parseru, nebo u banky. Děkuji.
Dobrý den, kontrola e-mailů probíhá každých 5-6 minut. Prověříme Váše nastavení i párování a budeme Vás informovat.
Dobrý den, upozorní mě SuperFaktura na nově spárované úhrady? Co když úhradu nebude umět sama spárovat (např. blbě uvedený VS nebo podobně)? Dá mi na výběr co s platbou udělat, nebo si to musím ohlídat sám? Co částečné úhrady - fungují? Mnohokrát děkuji za odpověď.
Dobrý den, pracujeme nyní na přehledu párování, kde budou informace o Vašich příchozích e-mailech a úspěchu spárování. Tímto způsobem budete informován a časem zde půjde i přiřadit k nespárovaným platbám dokumenty ručně, tím vyřešíte například platbu se špatným VS. Platby se párují na základě VS, takže i částečné úhrady se Vám k dokladům budou párovat.

Přidat komentář