Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Více eshopů a jedna firma v SuperFaktuře

Více eshopů a jedna firma v SuperFaktuře

Sem tam nám přijde na zákaznickou podporu dotaz, jestli je pro jednu firmu s více eshopy (všechny fakturují pod stejným IČO) potřebné mít v SuperFaktuře zaregistrované firemní konto vícekrát,  a tedy platit si víc Prémiových balíků, ve kterých je dostupné API. Odpověď je – není třeba. Zvládnete to i s jedním kontem a Prémiovým balíkem při dobrém nastavení.

Firma s více eshopy

Například:

  • Jste firma s eshopem, která začala posílat zboží i do zahraničí a rozhodli jste se, že eshop přizpůsobíte pro konkrétní trh a každý budete vést na vlastní doméně (český trh obsluhujete přes doménu mujeshop.cz, slovenský trh přes doménu mojeshop.sk a maďarský trh přes doménu onlineuzlet.hu).
  • Jste firma, která prodává zboží z různých segmentů a pro každý segment máte zřízen vlastní eshop a vedete ho pod samostatným brandem (např. kosmetické produkty prodáváte na jiném eshopu než fitness potřeby a ebooky o zdravém životním stylu na třetím).

Přes API nám dokážete zasílat, v jakém číselníku se má faktura vystavit, jaký bankovní účet na ní zobrazit, jaké logo použít, jaké kontaktní údaje se mají zobrazit v patičce faktury nebo jaká URL adresa eshopu se má zavolat při označení faktury za uhrazenou.

Developeři, přípravu propojení na SuperFakturu můžete zkoušet na našem Sandboxu pro vývojáře

Číselná řada

Řekněme, že jste firma, která má tři e-shopy a proto i faktury chcete pro každý z nich vést pod vlastní číselnou řadou (minimálně kvůli lepšímu přehledu v účetnictví). Proto pro každý eshop zvolíte odlišný formát číselníku (ukázka na obrázku níže)

Cesta v SuperFaktuře je přes Nastavení >> Aplikace >> Číslování.
Přidejte si nový číselník a nastavte si jeho požadovaný formát. Po uložení se zapíše do seznamu číselníků a bude mu přidělené jeho ID.

ID ciselniku v nastavenich SuperFaktury
Nastavení číslování

Při zasílání požadavku na vystavení faktury zašlete přes API sequence_id, v kterém použijete ID vybraného číselníku. SuperFaktura tak bude vědět, ve které číselné řadě fakturu vystavit.

V případě, že tento údaj neposíláte, SuperFaktura vystaví fakturu do číselníku, který máte označený jako Předvolený.

Bankovní účet

Pokud si vedete pro každý eshop vlastní bankovní účet, zadejte účty do SuperFaktury přes  Nastavení >> Profil >> Bankovní účty.

ID bankovnich uctu v nastavenich SuperFaktury
Nastavení bankovních účtů

Každý bankovní účet dostane v SuperFaktuře svoje ID, které zadáte v API requestu pro pole bank_accounts – SuperFaktura potom bude vědět, který z uvedených bankovních účtů na faktuře vystavené přes API zobrazit.

Pokud v požadavku neurčíte, který bankovní účet zobrazit, dostanou se na fakturu všechny bankovní účty, u kterých máte v SuperFaktuře zaškrtnuté „Zobrazovat na dokladech“.

Poznámka: ID bankovního účtu se v SuperFaktuře zobrazí pouze pokud je v nastaveních uložen více než jeden bankovní účet.

Logo

Nahrajte si více log v SuperFaktuře přes Nastavení >> Profil >> Logo a podpis a SuperFaktura zobrazí ID přidělené nahranému logu.

ID loga v nastavenich SuperFaktury
Nastavení Logo a podpis

Do požadavku na vystavení faktury přes API zašlete pro logo_id ID číslo loga, které si přejete mít zobrazené na faktuře.

Pokud ID loga nepošlete, SuperFaktura použije na faktuře logo, které máte označené jako Předvolené.

Patička faktury (vystavil/email/telefon/web)

Primárně se tyto údaje při vystavení faktury převezmou z nastavení vašeho firemního Profilu a Uživatelů v SuperFaktuře (záleží i na tom, přes kterého uživatele máte vytvořeno API propojení). V případě eshopů a propojení přes API to nemusí být žádané – každý eshop má přece vlastní web nebo kontakt na osobu, která řeší agendu daného brandu.

Přes API je možné posílat do SuperFaktury všechny tyto 4 parametry:

  • kdo fakturu vystavil (issued_by)
  • telefonický kontakt (issued_by_phone)
  • kontaktní email (issued_by_email)
  • web (issued_by_web)

Callback při více eshopech

Co v případě, pokud máte více eshopů a chcete, aby SuperFaktura dala vědět konkrétnímu eshopu, že se faktura tohoto eshopu označila v SuperFaktuře za uhrazenou (přišla k ní platba)?

Při vystavení faktury z eshopu dokážete faktuře nastavit přes API  callback_payment. Jde o URL, kterou má SuperFaktura automaticky zavolat po přidání úhrady k této faktuře.
Callback payment v REST API dokumentaci
Callback payment v PHP-API klient

V praxi to vypadá například tak, že při úhradě zálohové faktury za objednávku pleťové masky SuperFaktura zavolá URL do vašeho eshopu s kosmetikou a nebude volat do eshopu, kde prodáváte fitness potřeby, ani do eshopu, kde prodávate ebooky. Jednoduše bude klepat na správné dveře 😉

Zda se má callback_payment faktury zavolat jen při automatické úhradě faktury nebo i při manuální úhradě faktury, záleží na tom, jaké checkboxy jste si zapli v nastavení Automatických zpráv (Nastavení >>Aplikace>>Automatické zprávy).

Tento callback navázaný na fakturu má přednost před callbackem zadaným přes UI v SuperFaktuře. Teda v situaci, kdy si nastavíte callback v SuperFaktuře a zároveň bude mít faktura vlastní callback, tak se při úhradě zavolá jen callback z faktury. Callback zadaný přes UI se nezavolá. Pokud (jiná) faktura nebude mít nastavený vlastní callback, tak se zavolá callback zadaný přes UI.

Používám existující plugin

V případě, že si API propojení se SuperFakturou nevytváříte namíru podle naší API dokumentace, ale používáte některé z dostupných hotových propojení, doporučujeme si ověřit přímo ve vašem pluginu nebo u autora pluginu, zda a které z výše jmenovaných parametrů je možné v pluginu nastavit.

Co se týče pluginu SuperFaktura pro WooCommerce, pluginu pro PrestaShop a doplňku pro Shoptet, za ty vám můžeme potvrdit, že údaje o ID číselníku, ID bankovního účtu, ID loga i všechny čtyři údaje pro patičku faktury si v nich nastavit můžete. Callback payment navázaný na fakturu podporuje plugin pro WooCommerce (od verze 1.9.42).

Přidat komentář