Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Více eshopů a jedna firma v SuperFaktuře

Více eshopů a jedna firma v SuperFaktuře

Sem tam nám přijde na zákaznickou podporu dotaz, jestli je pro jednu firmu s více eshopy (všechny fakturují pod stejným IČO) potřebné mít v SuperFaktuře zaregistrované firemní konto vícekrát,  a tedy platit si víc Prémiových balíků, ve kterých je dostupné API. Odpověď je – není třeba. Zvládnete to i s jedním kontem a Prémiovým balíkem při dobrém nastavení.

Firma s více eshopy

Například:

  • Jste firma s eshopem, která začala posílat zboží i do zahraničí a rozhodli jste se, že eshop přizpůsobíte pro konkrétní trh a každý budete vést na vlastní doméně (český trh obsluhujete přes doménu mujeshop.cz, slovenský trh přes doménu mojeshop.sk a maďarský trh přes doménu onlineuzlet.hu).
  • Jste firma, která prodává zboží z různých segmentů a pro každý segment máte zřízen vlastní eshop a vedete ho pod samostatným brandem (např. kosmetické produkty prodáváte na jiném eshopu než fitness potřeby a ebooky o zdravém životním stylu na třetím).

Přes API nám dokážete zasílat, v jakém číselníku se má faktura vystavit, jaký bankovní účet na ní zobrazit, jaké logo použít, jaké kontaktní údaje se mají zobrazit v patičce faktury nebo jaká URL adresa eshopu se má zavolat při označení faktury za uhrazenou.

Číselná řada

Řekněme, že jste firma, která má tři e-shopy a proto i faktury chcete pro každý z nich vést pod vlastní číselnou řadou (minimálně kvůli lepšímu přehledu v účetnictví). Proto pro každý eshop zvolíte odlišný formát číselníku (ukázka na obrázku níže)

Cesta v SuperFaktuře je přes Nastavení >> Aplikace >> Číslování.
Přidejte si nový číselník a nastavte si jeho požadovaný formát. Po uložení se zapíše do seznamu číselníků a bude mu přidělené jeho ID.

ID ciselniku v nastavenich SuperFaktury
Nastavení číslování

Při zasílání požadavku na vystavení faktury zašlete přes API sequence_id, v kterém použijete ID vybraného číselníku. SuperFaktura tak bude vědět, ve které číselné řadě fakturu vystavit.

V případě, že tento údaj neposíláte, SuperFaktura vystaví fakturu do číselníku, který máte označený jako Předvolený.

Bankovní účet

Pokud si vedete pro každý eshop vlastní bankovní účet, zadejte účty do SuperFaktury přes  Nastavení >> Profil >> Bankovní účty.

ID bankovnich uctu v nastavenich SuperFaktury
Nastavení bankovních účtů

Každý bankovní účet dostane v SuperFaktuře svoje ID, které zadáte v API requestu pro pole bank_accounts – SuperFaktura potom bude vědět, který z uvedených bankovních účtů na faktuře vystavené přes API zobrazit.

Pokud v požadavku neurčíte, který bankovní účet zobrazit, dostanou se na fakturu všechny bankovní účty, u kterých máte v SuperFaktuře zaškrtnuté „Zobrazovat na dokladech“.

Poznámka: ID bankovního účtu se v SuperFaktuře zobrazí pouze pokud je v nastaveních uložen více než jeden bankovní účet.

Logo

Nahrajte si více log v SuperFaktuře přes Nastavení >> Profil >> Logo a podpis a SuperFaktura zobrazí ID přidělené nahranému logu.

ID loga v nastavenich SuperFaktury
Nastavení Logo a podpis

Do požadavku na vystavení faktury přes API zašlete pro logo_id ID číslo loga, které si přejete mít zobrazené na faktuře.

Pokud ID loga nepošlete, SuperFaktura použije na faktuře logo, které máte označené jako Předvolené.

Patička faktury (vystavil/email/telefon/web)

Primárně se tyto údaje při vystavení faktury převezmou z nastavení vašeho firemního Profilu a Uživatelů v SuperFaktuře (záleží i na tom, přes kterého uživatele máte vytvořeno API propojení). V případě eshopů a propojení přes API to nemusí být žádané – každý eshop má přece vlastní web nebo kontakt na osobu, která řeší agendu daného brandu.

Přes API je možné posílat do SuperFaktury všechny tyto 4 parametry:

  • kdo fakturu vystavil (issued_by)
  • telefonický kontakt (issued_by_phone)
  • kontaktní email (issued_by_email)
  • web (issued_by_web)

Callback při více eshopech

Co v případě, pokud máte více eshopů a chcete, aby SuperFaktura dala vědět konkrétnímu eshopu, že se faktura tohoto eshopu označila v SuperFaktuře za uhrazenou (přišla k ní platba)?

Při vystavení faktury z eshopu dokážete faktuře nastavit přes API  callback_payment. Jde o URL, kterou má SuperFaktura automaticky zavolat po přidání úhrady k této faktuře.
Callback payment v REST API dokumentaci
Callback payment v PHP-API klient

V praxi to vypadá například tak, že při úhradě zálohové faktury za objednávku pleťové masky SuperFaktura zavolá URL do vašeho eshopu s kosmetikou a nebude volat do eshopu, kde prodáváte fitness potřeby, ani do eshopu, kde prodávate ebooky. Jednoduše bude klepat na správné dveře 😉

Zda se má callback_payment faktury zavolat jen při automatické úhradě faktury nebo i při manuální úhradě faktury, záleží na tom, jaké checkboxy jste si zapli v nastavení Automatických zpráv (Nastavení >>Aplikace>>Automatické zprávy).

Tento callback navázaný na fakturu má přednost před callbackem zadaným přes UI v SuperFaktuře. Teda v situaci, kdy si nastavíte callback v SuperFaktuře a zároveň bude mít faktura vlastní callback, tak se při úhradě zavolá jen callback z faktury. Callback zadaný přes UI se nezavolá. Pokud (jiná) faktura nebude mít nastavený vlastní callback, tak se zavolá callback zadaný přes UI.

Používám existující plugin

V případě, že si API propojení se SuperFakturou nevytváříte namíru podle naší API dokumentace, ale používáte některé z dostupných hotových propojení, doporučujeme si ověřit přímo ve vašem pluginu nebo u autora pluginu, zda a které z výše jmenovaných parametrů je možné v pluginu nastavit.

Co se týče pluginu SuperFaktura pro WooCommerce a pluginu pro PrestaShop, za ty vám můžeme potvrdit, že údaje o ID číselníku, ID bankovního účtu, ID loga i všechny čtyři údaje pro patičku faktury si v nich nastavit můžete. Callback payment navázaný na fakturu podporuje plugin pro WooCommerce (od verze 1.9.42).

Přidat komentář