Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

SuperFaktura a WooCommerce: FAQ

SuperFaktura a WooCommerce: FAQ

1. V SuperFaktuře se mi najednou přestaly vystavovat automaticky faktury, v čem je problém?

Důvodů může být několik, ale vylučte nejprve nejběžnější. Zkontrolujte, zda máte na účtu v SuperFaktuře aktivní Prémiový balíček předplatného a zda procházíte autorizací t.j. zda máte všechny tři přístupové API údaje (API email, API klíč, company_id) zadané v eshopu shodné s údaji v SuperFaktuře (Nastavení >> Nástroje >> API). Častým problémem bývá, pokud si změníte přihlašovací email do SuperFaktury, který zároveň používáte i na eshopu a v eshopu ponecháte starý email.

API údaje

UPDATE: Od verze 1.9.52 a výše je možné prověřit správnost API přihlašovacích údajů přímo v pluginu v záložce Autorizace.

2. Autorizační údaje mám v pořádku a také aktivní Prémiový balíček, faktura se však z objednávky nevytvořila.

Zkontrolujte, zda se objednávka eshopu dostala do stavu, ve kterém se má vystavit faktura.

3. V SuperFaktuře mám aktivní Prémiový balíček, v eshopu správné autorizační údaje, objednávka se dostala do stavu, kdy se má vystavit faktura, ale i tak se nevystavila.

Problém může spočívat v nesprávném nastavení číselníků nebo manuálním zásahu do číslování. Doporučené nastavení číslování faktur v pluginu je ponechat číslování na SuperFakturu a v pluginu jen nastavit ID číselníku, do kterého se má doklad vystavit.

WooCommerce plugin SuperFaktura ciselnik faktur

Pokud máte v pluginu zapnuto „Vlastní číslování faktur“, plugin do SuperFaktury posílá „natvrdo“ číslo, s jakým se má faktura vystavit. Pokud pak v SuperFaktuře do stejné číselné řady vystavíte fakturu manuálně, přijde ke kolizi v číslování. Eshopu se faktura se stejným číslem jako byla manuálně vystavená faktura nepodaří vystavit.

Příklad: Eshop se snaží automaticky vystavit fakturu s číslem 20200003 (formát číselníku v SuperFaktuře RRRRCCCC), ale vy jste již v SuperFaktuře vystavili manuálně pod tímto číslem jinou telefonicky přijatou objednávku.

Okamžité řešení: Z důvodu, že v pluginu máte zapnuto „Vlastní číslování faktur“, snaží se neúspěšně vystavit fakturu pod číslem 20200003. Tu jste však vystavili k jiné objednávce manuálně v SuperFaktuře. Proto je na straně pluginu třeba v nastaveních faktury navýšit aktuální číslo na vyšší v pořadí. V ukázkovém příkladu by to tedy byla faktura s číslem „4“ – 20200004.

Řešení do budoucna: Pokud z jakéhokoliv nezbytného důvodu musíte v pluginu používat „Vlastní číslování faktur“ (namísto doporučeného užívání ID číselníků) a zároveň potřebujete vystavovat faktury manuálně (protože například přijímáte objednávky i telefonicky nebo emailem, nejen přes eshop), zvažte pro manuálně vystavované faktury vlastní číselnou řadu. Ta by měla mít jiný formát číslování, než má číselník pro eshop. Nový číselník pro manuálně vystavené faktury si můžete nastavit v SuperFaktuře jako výchozí, takže při manuálním vystavení faktury vám systém nabídne vystavit doklad právě do výchozího číselníku.

4. Faktury vystavuji jen automaticky přes eshop (manuálně ne) a číslování faktur ponechávám na SuperFakturu (ne na vlastní číslování pluginu). Už jsem se snažil / -a upravit si číselník v nastaveních SuperFaktury a faktura se i tak nevystavila.

Zkontrolujte v SuperFaktuře (Nastavení >> Aplikace >> Číselníky), zda jste si ve snaze rozjet číselník nevložili do formátu číselníku „natvrdo“ číslo, pod kterým chcete fakturu vystavit. Formát číselníku (resp. maska) má obsahovat pouze znaky, které se nahrazují konkrétními hodnotami (např. RRRRCCCC) nebo to může být kombinace znaků a čísel (1RRCCCC), ale ne pouze čísla (20200001).

Pokud se vám do masky číselníku podařilo vložit pouze čísla a systém odmítá fakturu vystavit, zkontrolujte, zda faktura s takovým číslem v systému už náhodou neexistuje. A samozřejmě upravte si i formát číselníku na správný a z objednávky z eshopu dejte dovystavit fakturu.

5. Měl jsem problém s vystavením faktur. Nyní mám vše nastaveno v pořádku, ale potřebuji dovystavit faktury k problémovým objednávkám. Jak mohu faktury k přijatým objednávky dovystavit zpětně?

V nastaveních pluginu (Záložka „Vytvoření faktury“) zapněte možnost „Ruční vytvoření faktury“. V detailu / editaci Objednávky přibude tlačítko „Vystavit fakturu“, přes kterou fakturu k objednávce dovystavíte do SuperFaktury.

modul

6. Potřebuji upravit kontaktní údaje (vystavil / web/ telefon/ email ), které se zobrazují v patičce faktury vystavené z eshopu. Kde si je mohu změnit?

Zamiřte do WooCommerce / Nastavení / SuperFaktura / Faktura. V této části si můžete doplnit všechny čtyři požadované údaje.

7. Jak v pluginu nastavím, aby se z objednávky zaplacené na eshopu přes platební bránu nebo kartou vystavila do SuperFaktury faktura už jako uhrazená?

V nastaveních pluginu (Záložka “Vytvoření faktury”) se nachází položka „Označit fakturu jako uhrazenou v těchto stavech objednávky“. Zde si můžete zadat stavy objednávky, ve kterých chcete mít fakturu vystavenou jako uhrazenou.

8. V SuperFaktuře si vedu jednoduchý sklad a sleduji stav zásob. Jak docílím, aby faktura vystavená z eshopu ponížila stav položky ve skladu v SuperFaktuře?

V SuperFaktuře musíte vést při skladové položce SKU. Toto SKU musí být shodné s katalogovým číslem produktu na eshopu.
Ve WooCommerce / Nastavení / SuperFaktura / Faktura naleznete „Popis produktu“. Zde si můžete zadat značku [SKU], která se bude zobrazovat na faktuře a zároveň odečte danou položku ze skladu v SuperFaktuře.

Všechny díly manuálu plugin SuperFaktura a WooCommerce:

Díl 1. – Instalace a autorizace
Díl 2. – Vytváření faktur
Díl 3. – Číslování dokladů
Díl 4. – Pokročilá nastavení
Díl 5. – Platby, doprava, pokladny a EET
FAQ

Přidat komentář