Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Novinky v SuperFaktuře – Podzim 2025

Kvartální novinky v SuperFaktuře

Podzim je v plném proudu!
Doufáme, že jste si během léta stihli dobít baterky – opalováním, grilováním nebo třeba relaxem na gauči s dobrou knihou. I my jsme si dopřáli zasloužený odpočinek, ale nezaháleli jsme. Makali jsme, abychom vám mohli přinést několik novinek za poslední kvartál.

Pohodlně se usaďte, vezměte si šálek čaje nebo jiného teplého nápoje a jdeme na to!

SuperFaktura + Outlook = profi e-maily od vás

Odteď si můžete SuperFakturu propojit přímo se svou adresou v Outlooku u MS 365. Výsledek? Faktury, upomínky či děkovné e-maily budou odcházet rovnou z vaší schránky – a pod vaším jménem.

Je to profesionální, buduje to důvěru a šance, že e-mail skončí ve spamu vedle „zázračných diet“, je minimální.

Bonus navíc: faktura se v SuperFaktuře hned označí jako odeslaná a vy ji uvidíte i ve své schránce.

SuperFaktura + Office365
SuperFaktura + Outlook = SuperSpojení

Pravidelné faktury s rozšířenými možnostmi

Pravidelné faktury jsou pro mnohé z vás záchranou času. V SuperFaktuře se staráme o to, aby bylo vaše podnikání co nejjednodušší. Věříme, i drobnosti, které vám každý den ušetří pár minut, se nakonec počítají nejvíc.

A tak jsme tuto funkci posunuli o krok dál:

  • Podpis a QR kód – můžete si zvolit, zda se na faktuře zobrazí podpis a QR kód nebo ne.
  • Online platby a PayPal přímo na faktuře – klient zaplatí jedním klikem, vy máte peníze rychleji*.

*V Česku se na zaplacení faktur čeká v průměru 48 dní.
Ale … f
aktury vystavené v SuperFaktuře jsou zaplaceny již za 13 dní. Proč?
Protože SuperFaktura se stará o to, aby vaše faktury nezůstávaly bez povšimnutí. Díky automatickým upomínkám, poděkováním, online platbám na klik a QR kódům se doba úhrad výrazně zkracuje a vaše cashflow je rychlejší a zdravější.

QR kódy znají i jméno majitele účtu

Evropská unie zpřísňuje bezpečnost plateb: od 9. října 2025 nebudou banky kontrolovat pouze IBAN, ale také jméno majitele účtu. Cíl je jasný – méně podvodů, více klidu pro klienty.

Co to znamená v praxi?

  • Pokud fakturujete v eurech, QR kód na faktuře musí obsahovat také jméno majitele účtu. Při SEPA platbě banka zkontroluje, zda se IBAN a jméno majitele účtu shodují.
  • U CZK plateb zatím žádná změna – ale jak se říká „kdo je připraven, není překvapen“.

V SuperFaktuře jsme na to již připraveni – jméno majitele účtu je součástí QR kódu na vašich fakturách. Všechno tak zodpovídá novým pravidlům a vy nemusíte nic řešit.

Předvolená pokladna – malá velká pomoc

Záleží nám na tom, aby se vám se SuperFakturou pracovalo co nejjednodušeji. Protože jste se opakovaně zmínili, že by se hodila jedna „hlavní“ pokladna, bereme to vážně.

Odteď si tedy můžete nastavit výchozí pokladnu: bude vždy nahoře v seznamu, jasně označená a při přidávání hotovostní platby se rovnou předvybere.

A jak na to? Při vytváření nové pokladny stačí zaškrtnout políčko „Předvolená pokladna“. Pokud už pokladnu máte, otevřete její úpravu a zaškrtněte stejné políčko.

Jaké nejčastější otázky jsme vám pomohli na supportu zodpovědět?

Q: Proč se na faktuře nezobrazuje QR kód?

Důvody mohou být následující, zkontrolujte tyto tři věci:

  • Faktura musí být ve stavu neuhrazená. Jakmile ji označíte jako zaplacenou, QR kód už se nezobrazí.
  • Je nahoře nad hlavičkou faktury zaškrtnuté políčko QR kód?
  • A nakonec – v nastavení účtu → Bankovní údaje je potřeba mít vyplněné všechny údaje (včetně SWIFTu).

Q: Proč je suma na faktuře jiná než v kalkulačce?

Ve většině případů jde o rozdíl v zaokrouhlování. V SuperFaktuře si můžete vybrat ze 3 způsobů, přičemž každý počítá trochu jinak. Pokud Vám nevyhovuje aktuálně nastavený, změňte si ho v Můj profil → Aplikace → Základní nastavení a vytvořte si zkušební fakturu.

Případně můžete využít naši speciální kalkulačku.

Q: Jak změnit údaje v patičce dokladu?

Pokud vytváříte doklady přímo v účtu SuperFaktury, stačí při vytváření nového dokladu údaje v patičce přepsat a uložit. Další doklad už je převezme automaticky.

V případě, že faktury vytváříte přes API, můžete je změnit stejným způsobem nebo pomocí nastavení podle API dokumentace či v rozhraní propojení.

A to je od nás za uplynulé čtvrtletí vše. Věříme, že vám naše novinky zpříjemní práci a pomohou v podnikání. Přejeme vám úspěšný a inspirativní podnikatelský podzim – ať je plný dobrých nápadů a nových příležitostí 🙂

Support room hoa hoa season
P.S.: V naší support místnosti už se rozjela podzimní párty – hoa hoa hoa season je tady, neváhejte nás kontaktovat s jakýmikoli dotazy, náš support tým jen tak něco nevyděsí 🙂

Přihlaste se k odběru novinek z blogu

Odhlásit se můžete kdykoli prostřednictvím odkazu v emailu.

Přidat komentář