Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Úhrady včas a v pořádku, jak to má Karel rád

Karlovy příhody se SuperFakturou #8

Úhrady včas a v pořádku, jak to má Karel rád

Karlovo podnikání roste. Noví klienti i objednávky přibývají každým dnem. Jeho koblihy jsou oblíbené v každé dobré kavárně ve městě, a už ho díky dobré reklamě a doporučení objevili i přespolní. S objednávkami přibývá však i „papírování“. Nové a nové faktury, zálohové pro nové zákazníky, ostré faktury pro ty ověřené. VIP zákazníci mají od Karla nastavenou delší dobu splatnosti, než jiní. A úhrady přicházejí na účet hala bala. Dá se v tom vůbec vyznat?

Úhrady pod kontrolou

Zásadní vychytávkou bylo pro Karla nastavit si v SuperFaktuře automatické párování plateb z banky. Nyní, jakmile mu přijdou peníze do banky, do SuperFaktúury se z banky odešle notifikace o pohybu na účtu. Na jejím základě se podle správného variabilního symbolu spáruje platba s fakturou, a Karel hned vidí, která faktura je uhrazena – sama se označí zeleným páskem jako uhrazená.

Pokud jsou náhodou klienti nepozorní – ano, například roztržitý Péťa, provozní útulné kavárničky ve městě – a zaplatí fakturu bez variabilního symbolu, tak se úhrada nespárujete. Avšak protože Karel již používá vyšší balík SuperFaktury, dokáže si takovou platbu dopárovat na jeden klik ručně. No, ještě že těch „Péťů“ nemá Karel mnoho.

Jelikož si Karel svých zákazníků váží a chce k nim být milý a vstřícný, tak jim okamžitě za platbu faktury poděkuje e-mailem. Ne, nemusí kvůli tomu sedět u PC a odepisovat. Poděkování za něj automaticky po připsání úhrady posílá sama SuperFaktura.

A co opozdilci?

Někdy se stane, že se klient zapomene a nezaplatí fakturu včas. Karel se už poučil, že to není dobré pro jeho cashflow. Za něco přece potřebuje nakoupit materiál a zaplatit účetní. Ale i na toto SuperFaktura myslí za Karla. Když se blíží termín splatnosti, automaticky přijde klientovi laskavá připomínka na e-mail. Pokud nepřijdou peníze na účet tehdy, kdy mají, klient obdrží první upomínku. A následně další … Karel si jich může nastavit až pět. Naštěstí všichni opozdilci své závazky obvykle uhradí po té první. Karel by mohl posílat upomínky i esemeskou na mobil, což je ještě efektivnější, ale zatím mu to e-mailem stačí.

Více o nastavení automatických zpráv (upomínky, připomenutí a poděkování k fakturám) v SuperFaktuře

Aby Karel věděl, co se děje, komu a kdy odešla jaká zpráva, k tomu slouží v SuperFaktuře menu Inbox. Tam vidí všechny automatické zprávy, zda byly nebo nebyly z nějakého důvodu odeslány, kdy, komu a jaké faktury se to týká. Vše přehledné a na jednom místě. Vidí tam i to, kdy se mu vystavila pravidelná faktura (pár takových si nastavil pro klienty, kteří každý měsíc odebírají předem dohodnuté stejné množství koblih).

Kdyby Karel dosáhl vyššího obratu, v Inboxu se mu rovněž zobrazí upozornění na změnu na plátce DPH. Tehdy se Karel bude muset dohodnout s účetní Aničkou, aby prověřila, zda skutečně se stává Karel plátcem DPH, a pokud ano, tak by si pak mohl správně nastavit SuperFakturu. Ale to je už jiný příběh.

>>Všechny části Karlových příhod se SuperFakturou<<

Přidat komentář