Skočit na obsah
🕽 607 044 670 (-) , FAQ

Vystavení faktury v SuperFaktuře

Protože i SuperFaktura začínala “od nuly”, víme, jak jsou začátky těžké. Jsme si jistí, že tento článek pomůže mnohým začínajícím podnikatelům. Vystavení faktury zní jako triviální věc, avšak i při tom je potřeba dodržet pár pravidel, aby mohla být faktura plnohodnotným dokladem a například v případě daňové kontroly jste se vyhnuli zbytečným komplikacím. V následujících bodech shrneme, jaké náležitosti by měla faktura obsahovat:

1. ČÍSLO FAKTURY. Číslování faktur je důležitá věc. Kromě defaultního číselníku podle aktuálního roku si v SuperFaktuře můžete nastavit unikátní číslování, kterým si ve vystavených fakturách spravíte pořádek.

2. DATUM VYSTAVENÍ vs. DATUM SPLATNOSTI vs. DATUM ZDANITELNÉHO PLNĚNÍ. Datum, které by u plátců DPH v žádném případě na faktuře nemělo chybět, je datum zdanitelného plnění. Datum vystavení představuje aktuální datum, kdy reálně vystavujete fakturu a datum splatnosti si můžete určit individuálně (nejčastěji 14 dnů).

3. KLIENT (odběratel). Nezapomeňte vystavenou fakturu i konkrétně adresovat.

Nastavení všeobecných informací u nové faktury

4. DODAVATEL (vy). Vaše fakturační údaje SuperFaktura “tahá” z vašeho profilu, proto je důležité mít všechny údaje vyplněné a zároveň i správně uvedené. Pro vaše budoucí zisky z podnikání je důležitý také bankovní účet a variabilní symbol! Nezapomeňte uvést zápis ve kterém rejstříku jste evidovaní.

Nastavení vlastních fakturačních údajů a změna bankovních účtů

5. POLOŽKA. Za co fakturujete? V jakém množství? Jaká je cena?

6. SOUHRN. Pokud jste neplátci DPH, potom vás DPH trápit nemusí. Jako plátce DPH musíte na faktuře uvádět základ daně pro DPH, samotnou výši DPH a celkovou sumu. Toto všechno SuperFaktura vypočítá samozřejmě za vás.

Seznam fakturovaných položek a souhrn fakturované sumy.

Přihlaste se k odběru novinek z blogu

Odhlásit se můžete kdykoli prostřednictvím odkazu v emailu.

Přidat komentář